BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 24, 2011

Bengang!!!

saya bengang, marah, tension, geram dan lain2 yg sewaktu dengannya!!!

kenapa yek???

cuba kalau kena kt korg (yg biasa tugasan emcee ni)...kata la korg dpt surat dari jabatan sekian sekian, minta sorang emcee utk satu function ni...bos pun dah reply kata ok, n korg lak ditugaskan utk jadi emcee function tu...siap dah contact dgn penganjur lagi bincang aturcara sume...tup2 bila hari sebenar bila korg sampai je kt tmpt function tu berlangsung, tiba2 tgk ada lak sorg deejay ni kt situ...rupanya dia lak jd emcee majlis tu, sedangkan penganjur dah contact korang utk tugasan tu...apa perasaan korang masa tu???

itu la yg terjadi kt saya hari ni...geramnya...dah la jauh perjalanan, 90km pergi balik utk ke tmpt tu...mcm nak ke jb lak rasa jauhnya...gunakan kereta sendiri lak tu...tup2 saya sampai je sy tgk si deejay tu tgh dok buat skrip...saya pun terpinga2 la, terus call bos tanya "kenapa saya tgk si deejay tu ada kt sini??" bos pun pelik...mana xnya...kami dah tau yg si deejay tu tugasannya sebelah petang, tapi kenapa tiba2 dia ada sebelah pagi, nak amik alih tugasan saya lak tu??? saya dah xpuas hati, ye la, dah bape hari saya dok contact penganjur, discuss ngan dia psl tugasan saya nnt, tiba2 masa hari langsungnya org lain lak yg jadi emcee...betul2 membuang masa saya utk prepare tu sume...pas tu leh lak buat senyap je mcm xde apa yg berlaku...bos apa lagi, xpuas hati la ngan apa yg terjadi ngan saya, dia suh saya marah je penganjur tu, dah buat salah leh buat xtau...tp saya biasa la, tgh hot camtu mana ada nak marah2, saya suka pendam je, marah mmg marah tapi xsume yg keluar la bila xpuas hati...

penganjur yg sorg ni dah mula serba salah, yela, dia yg minta emcee dari jabatan kami...tiba2 rupanya ada lak jawatankuasa yg pandai2 g panggil si deejay tu...pas tu mula la dia tanya kt deejay tu, dia emcee gak kt sini ke, n deejay tu jawab, "ye, kontrak sekali ngan petang" peh, sakit hati je sy dgr jawapan tu...tp saya xsalahkan deejay tu sbb dia xtau apa2...yg salah si penganjur ngan jawatankuasa dia la tu...yg sorg camni, yg sorg lagi lak camni...masing2 mcm xseia sekata lak...pulak tu bila ditanya, senang je dia jawab, dalam mesyuarat mula2 mmg panggil jabatan kami utk pa sistem ngan emcee, tapi jabatan kata xleh nak bantu sbb sibuk ngan lawatan YAB MB...masalahnya...bila masa lak ada meeting??? pas tu yg kami dok bincang pasal aturcara utk buat skrip tu apahal lak??? xkan la tu menandakan kami tolak utk tugasan tu??? pas tu bos siap cal jabatan tu lagi bagi confirmation psl tugasan tu...

hiss...geram sungguh rasanya...rasanya mmg merah la muka saya tadi...nasib x ijau kan...huhu...terus saya call bos cakap saya nak balik...xnak la saya stay kt situ lagi bila dah tau jadi camni...ingat bola ke??? membazir minyak saya je...

2 comments:

DESA PERMAI said...

sabar2...ciannya la, dah la jauh jadi mcm tu lak..Yer la, mesti deejay tu dibayar mahal...sbb tu dia setuju jadi MC dan DJ.

adam-arissa said...

tu la kak..apa boleh buat kan...ye la, kalau RTM penganjur xkisah pun nak bayar mahal2 tp kalau guna khidmat Penerangan biasa free je kan...