BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 28, 2011

PTPTN...huu...

isnin ni saya amik cuti, nak uruskan PTPTN saya yg xsettle2 tu...nak tukar ke 1% lak...kali pertama dpt offer tukar ke 1% saya terpaksa tolak, sbbnya tiba2 saya kena byr amaun yg agak tinggi, dan rasanya saya mmg xmampu la nak byr banyak tu (melainkan ada kenaikan gaji kan). kali ni dapat offer baru, n saya rasa mmg terlebih dari mampu la nak byr sbb kalau ikutkan amaun yg saya byr skrg (RM182.84) dgn bayaran yg saya akan buat lepas tukar ke 1% (RM135) sape pun xkan tolak kan...cuma tahunnya dipanjangkan la, 2018 baru abis byr...hmm...xpe la, nnt agak2 ada duit lebih leh byr sume sekaligus kan...

2 comments:

DESA PERMAI said...

Dulu akak bayar ikut surat perjanjian RM197.43, tp sebab ada tertunggak jadi bunga pun masih banyak setiap bulan, jadi akak ambil inisiatif tambah bayaran jadi RM250 sebulan...skrg baru lah ok sbb bunga makin kecil dan bayaran makin kurang setiap bulan. Awal tahun pulak akak akan bayar lebih guna wang simpanan ...akak target bulan 6 tahun depan abis sbb dah nak dapat anak ke-2 jadi banyak duit nak guna. Jadinya awal tahun depan akak kena bayar dalam RM2,500.00 utk setelkan hutang ptptn bulan 6.. harap2 dapat dilaksanakanlah.

Kalau akak diberi pilihan utk tawaran 1% tu akak rasa akak tak nak terima sbb akak nak cepat2 abiskan hutang. Tawaran 1% tu buat kita terikat lebih lama dgn ptptn...lg la terseksa.

adam-arissa said...

saya accept sbb nak kurangkan jumlah bayaran sume tu kak, kalau 1% nnt jumlah berkurang, so bila ada duit lebih leh la byr sekaligus...psl tmbh thn tu xsemestinya kan, sbb nnt bila2 leh byr banyak kita byr je la...cpt sikit abis, yg penting dpt kurangkan baki je...